Powered By Blogger

יום שלישי, 7 בדצמבר 2010

גאווה ישראלית


ישראל זינקה השנה 11 מקומות למקום ה-30 במדד מותגי המדינות של משרד המיתוג הבינלאומי FutureBrand. תאמינו או לא, השגנו ביצועים יפים בשלושה מתוך חמישה מדדים: תרבות ומורשת, סביבה עסקית ואיכות חיים.


 




בשש השנים האחרונות עורך המשרד את המדד שמתבסס על מחקר בהשתתפות אלפי נסקרים ברחבי העולם, ובוחן את תפיסותיהם כלפי מדינות שונות במספר רב של אספקטים. במקום הראשון מתוך 110 המדינות מדורגת השנה קנדה ואחריה אוסטרליה, ניו זילנד, ארה"ב ושוויץ.

סוגרות את הרשימה פקיסטן, אירן וזימבבואה.

 המושג "מותג מדינה" משקף מכלול רחב של תפיסות הקיימות לגבי המדינה במימדים שונים. החשיבות של מותג המדינה מתבטאת בתחומים רבים, אם בעבר המטרה המרכזית נתפסה כקידום תיירות פנים, כיום כבר מבינים את ההשפעה העמוקה של המותג על תחומים רבים כגון : קידום השקעות חוץ, הצלחה של מותגים מקומיים בעולם, משיכה של הון אנושי למדינה ואפילו יחס שונה כלפי המדינה במצבים מדיניים. 


 


למדד חמישה מרכיבים מרכזיים ובהם תיירות, תרבות ומורשת, סביבה עסקית, איכות חיים וערכים שנמדדים בחופש פוליטי וסביבה משפטית.

ישראל מציגה ב-2010 ביצועים יפים בשלושה מתוך חמישה מדדים.  תרבות ומורשת (מקום 2 אחרי איטליה), סביבה עסקית (מקום 14 עם דירוגים גבוהים מאוד בתפישת טכנולוגיה וכח האדם) ותאמינו או לא = איכות חיים (מקום 23)





לקריאה נוספת בכלכליסט - http://www.calcalist.co.il/marketing/articles/0,7340,L-3441102,00.html

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה